Lifestyle

B&O Experience Center Rotterdam

Bang & Olufsen pakt uit met schitterende winkel in Hillegersberg

23 oktober 2014 door Nick Kiran

Noem een ’tech’-bedrijf dat al meer dan halve eeuw letterlijk en figuurlijk de toon zet op gebied van kwaliteit en design binnen zijn eigen markt. Ik ken er persoonlijk maar eentje en ben door de jaren heen een beetje van het merk gaan houden; Bang & Olufsen. Voor co-sympathisanten heb ik goed nieuws, we hebben als tweede land in Europa een heuse B&O Experience Center en wel in Rotterdam.

Designcultuur | Wanneer details je 'USP’s' worden

Het iconische design dat de wereld kent van het Deense audiobedrijf zet zich door in de inrichting van deze winkel. We kijken niet op van extreem fijne details zoals een roestvrijstalen deurknop of een designtafel. Details zijn gemeengoed bij dit bedrijf en vormen ook de belangrijkste verkoopargumenten naar mijn gevoel. Het zit diep genesteld in het merk.

B&O Experience Center Rotterdam voldoet aan alle zware eisen die opgelegd worden aan een dergelijke winkel. Van de thuisautomatisering in de verlichting tot en met het fijn afgewerkte meubilair. Waan je je eenmaal in de stijl van deze winkel en dus B&O, dan ben je snel verkocht.

Jong en oud | B&O Play VS. Bang & Olufsen

Een paar jaar geleden kwam Bang & Olufsen met het ‘B&O Play’-label in haar productportfolio. De gekozen richting lag op een jongere doelgroep met draadloze technieken als AirPlay, hoofdtelefoons en headsets als kern van het Play-assortiment.

Dat Apple en Bang & Olufsen hier een gemeenschappelijke doelgroep te pakken hebben is niet heel lastig om te herkennen. Niet voor niets staat een groot gedeelte van het B&O Play assortiment in menig Apple Store over de gehele wereld. In Rotterdam staat echter het complete assortiment, in een ruimte met goede akoestiek, rust en inclusief alle extra’s en kleuren.

2 november | Feestje in Rotterdam

Ja, wij zijn op de hoogte van het feit dat we hier een kanonade aan empathie op de Deense audiopionier loslaten. Het gaat dan ook de laatste jaren niet altijd even goed met Bang & Olufsen en ik ben eveneens supporter van een niet nader te noemen Rotterdamse voetbalclub, dus ik weet inmiddels wel een beetje hoe het is om niet vaak te overwinnen in een hete concurrentiestrijd.. Maar toch is B&) nog altijd een soort jeugdliefde naar m’n gevoel.

B&O winkels verdwijnen in rap tempo uit het straatbeeld, maar langzaam komen wel statuten van Experience Centers naar boven. Bang & Olufsen verruilt kwantiteit voor kwaliteit. Een additioneel stukje exclusiviteit wat de brede verkrijgbaarheid in de Apple winkels weer glad zal trekken.

Via de website van B&O Experience Center Rotterdam blijf je op de hoogte van de activiteiten.

Is online geboren, mede-oprichter van AppelStijl en studeert nog (af en toe). Lekker dwars, kritisch en gelooft er nog heilig in dat kwaliteit leveren de beste vorm van advertising is en blijft. Zie ook NickKiran.com voor freelance werk en contact.

Lees meer over Nick

Deel dit bericht
Tags